Brand New Helsinki -projekti


 

Helsinki-tarinan kokoaminen käynnistyi kesäkuussa 2015 ja se päättyy maaliskuussa 2016.

Kesän aikana toteutettiin taustatutkimus Helsingin nykytilasta ja kansainvälisestä maineesta. Siihen kuului kymmenien tutkimusraporttien analyysi, kolmenkymmenen mielipidevaikuttajan haastattelukierros ja kilpailijakaupunkien vertailu. Tutkimusvaihe jatkui syyskuussa useilla sidosryhmille kohdistetuilla työpajoilla. Niissä perehdyttiin syvemmin siihen, mikä erottaa Helsingin muista kaupungeista. Ensimmäiset ehdotukset Helsinki-tarinasta syntyivät noin parinsadan eritaustaisen helsinkiläisen ajatuksista ja kokemuksista.

Helsinki-tarinan aihiot olivat helsinkiläisten kommentoitavina lokakuun lopusta joulukuun alkuun. Vaihtoehtoja kommentoitiin netissä sekä haastatteluja tehtiin useissa kaupunkitapahtumissa.

Työn tuloksena valmistuu brändikonsepti ja 5 vuoden suuntaa antava markkinointisuunnitelma. Parhaimmillaan se antaa käytännön ideoita ja työkaluja, miten sinä voit kertoa omaa Helsinki-tarinaasi.

Helsingin kaupunki on varannut brändin luomiseen ja kaupunkimarkkinoinnin kehittämiseen vuosien 2014-2016 aikana 500 000 €. Kun luvassa ei ole kaupungin markkinointiresurssien lisääntymistä, brändikonseptissa korostuvat luovat ideat, rohkeat valinnat ja kumppanuudet.

 


  • Kaikki
  • Faktat
  • Uutiset