“Helsinki on huomisen San Francisco”

Voisi luulla, että marraskuu ei ole paras ajankohta kysyä, mitä mieltä ihmiset ovat Helsingistä. Intialaissyntyinen, Tartossa työskentelevä Valindo Fiell Godinho kertoo kuitenkin oikopäätä pitävänsä Helsinkiä kauniina kaupunkina.

”Ja start-up-skene täällä on ihan mieletön! Jos Helsinki edelleen panostaa siihen, kaupungista voi hyvin kehittyä huomisen San Francisco.”

Start-upit ovatkin päivän sana, sillä haastattelu tehdään supersuositun kasvuyritystapahtuma Slushin yhteydessä. Slush on yksi niistä yleisötapahtumista, joissa Helsingin brändiprojektin edustajat kysyivät näkemyksiä alustavista Helsinki-teemoista.

 

WP_20151112_13_28_01_Pro

 

 

”Helsinki-brändi koetaan tärkeäksi”

Kansainvälistä haastattelutiimiä vetävän Michael Biaudet’n kokemukset ovat olleet myönteisiä.

”Helsinki-brändi koetaan tärkeäksi. Yleensä kaikki jäävät juttelemaan, jos vain aikaa on.”

Arvokasta yleisöpalautetta on kerätty eri kanavista. Tapahtumien yhteydessä tehdyt sadat syvähaastattelut tuovat tärkeän lisän nettipalautteeseen.

”Live-haastatteluissa vastaajien on mahdollista vertailla eri konsepteja ja kertoa syvemmin, mitä hyviä puolia tai mahdollisia puutteita he niissä näkevät. Tästä on kertynyt meille todella arvokasta tietoa.”

Yhteenveto testausvaiheen palautteesta valmistuu joulukuussa.

 

IMG_0951

 

 

Rakenteilla nörttiparatiisi

Palataan vielä hetkeksi Slushiin. Nita Pilkama NewCo Helsingistä on esittelemässä tuoretta Geek Helsinki -kampanjaa.

”Kampanjassa kerromme 10 syytä perustaa start-up juuri Helsinkiin. Olemme julkistaneet Slushissa, että entisen Marian sairaalan tiloihin perustetaan uusi nörttiparatiisi. Suunnitteilla on kansainvälisen tason kasvuyrityskeskittymä.”

Matkalla vuotta 2020 kohti tälläkin saralla ehtii tapahtua vielä paljon.

 

Teksti: Piia Raitavuo
Kuvat: Riikka Lahdensuo

Share
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Kerro ja kommentoi